23082017Nowości:
   |    Rejestracja

Antybiotyki rozwijają alergie u dzieci


Badania przeprowadzone przez zespół naukowców z Uniwersytetu w holenderskim Utrechcie wykazały wyraźny związek między stosowaniem antybiotyków u dzieci we wczesnym wieku i skłonności do reakcji alergicznych w przyszłości.



Naukowcy przeanalizowali dane statystyczne za okres od 1966 do 2015 roku, oceniając związek z stosowania antybiotyków w ciągu pierwszych dwóch lat życia i ryzyko egzemy oraz kataru siennego później.

Statystyki wykazały, że ze względu na wcześniejsze przyjęcie antybiotyków ryzyko wyprysków wzrasta z 15 do 41 procent, a kataru siennego z 14 do 56 proc. W tym samym czasie możliwość wystąpienia nieprzyjemnych chorób alergicznych znacznie zwiększa się, jeżeli dziecko przeszło nawet tylko jeden cykl antybiotyków w dzieciństwie.

Naukowcy wyjaśniają, że antybiotyki wywierają silny wpływ na układ odpornościowy organizmu i mikroflory jelitowej – obydwa czynniki są formowane tylko we wczesnym dzieciństwie. Reakcje alergiczne wynikają z nieprawidłowego działania układu odpornościowego, co skutkuje odrzuceniem immunologicznym, wywołanym przez substancje nieszkodliwe i codziennie po cichu tolerowane przez osoby bez alergii.

Wcześniej amerykańscy naukowcy z Uniwersytetu w Południowej Kalifornii odkryli podobną zależność między leczeniem antybiotykami braku apetytu u dzieci i rozwojem alergii pokarmowych w późniejszym okresie życie. To naturalne, że antybiotyki mają bezpośredni wpływ na układ immunologiczny i prawdopodobnie powodują zaburzenia w jego pracy.

W związku z tym badacze zachęcają do powstrzymywania się od leczenia dzieci z pomocą „super wydajnych” antybiotyków i uciekania się do tego sposobu kuracji tylko w przypadku skrajnej konieczności, gdy inne leki są nieskuteczne.

Autorstwo: tallinn
Źródło: ZmianyNaZiemi.pl

 

Podziel się z innymi

Polecane artykuły

Dodaj komentarz

Dodaj komentarz